Firma w Niemczech

Założenie firmy w Niemczech – sprawdź, jakie to proste!

Zakładanie firmy w Niemczech to dość powszechna praktyka wśród Polaków którzy tam na stałe mieszkają. Wynika to przede wszystkim z faktu, że formalności, które są niezbędne do założenia własnej działalności gospodarczej w Niemczech, są tak naprawdę minimalne. W zasadzie jesteśmy w stanie to załatwić w przeciągu jednej wizyty w  gewerbeamt.  Co jednak należy wiedzieć, kiedy planujemy założyć własną działalność gospodarczą na terenie Niemiec? Czy firma w Niemczech, to rzeczywiście dobry pomysł? Sprawdźmy. 

Formalności niezbędne do założenia własnej działalności gospodarczej w Niemczech

Podobnie jak w Polsce, tak samo w Niemczech, kiedy planujemy założyć firmę musimy zacząć od dopełnienia wszelkich formalności. Pierwszą i najważniejszą kwestią, jest dostarczenie wymaganych dokumentów do gewerbeamt. Podstawą jest oczywiście kserokopia dowodu osobistego lub paszportu wykonana po obu stronach.  Bardzo często wymagane jest także zaświadczenie o zameldowaniu. Podobnie jak w Polsce, również w Niemczech, jeśli planujemy założyć działalność gospodarczą musimy zgłosić adres pod którym nasza firma będzie działać. W niektórych przypadkach może być wymagane dostarczenie takich dokumentów jak zaświadczenie o niekaralności, braku zaległości podatkowych, trzy zabezpieczenia finansowego kropka Wszystkie te dokumenty jesteśmy w stanie jednak dostarczyć w przeciągu jednej wizyty  gewerbeamt.

Dlaczego warto zakładać firmę w Niemczech?

Skoro wiemy już, jakich dokumentów będzie się od nas wymagać kiedy planujemy założyć własną działalność gospodarczą w Niemczech, pora sprawdzić, jakie korzyści niesie dla nas taka działalność. Przede wszystkim należy podkreślić, że kiedy prowadzimy własną działalność gospodarczą w Niemczech możemy zarabiać nie tylko w złotówkach, ale też i w euro. Co więcej, wysokość podatków, które płacimy w Niemczech, jest zdecydowanie niższa, niż ma to przypadku mi niż ma to miejsce w przypadku Polski. Samych formalności związanych z założeniem własnej działalności gospodarczej na terenie Niemiec jest także mniej, niż w Polsce. Nie ma zatem niczego dziwnego w tym, że blisko 170 tysięcy polskich firm rokrocznie otwiera się właśnie na terenie Niemiec. W większości są to działalności jednoosobowe.